تخته پلي وود قالب بندي

۱۷,۵۳۳ بازديد

ابعاد و ضخامت تخته سه لاابعاد تخته چندلا داراي استاندارد جهاني است كه 4*8 فوت مي باشد اما ابعاد توليد شده توسط كارخانه ها متفاوت است. يكي از ويژگي هاي مهم تخته سه لا، توليد در اندازه هاي مختلف و حتي بزرگ است. تخته چندلا معمولا در بازارهاي ايران در سايزهاي 124*244، 152*152 و 105*120 موجود است.ضخامت تخته چندلا معمولا از 3 ميلي متر شروع مي شود و حتي با ضخامت 30 ميلي متر و بيشتر نيز قابل توليد است.

قيمت تخته سه لاقيمت تخته سه لا و همچنين قيمت هر محصول ديگري به عوامل مختلفي بستگي دارد و هر يك از اين عوامل مي تواند قيمت آن را افزايش يا كاهش دهد. تعيين قيمت تخته سه لا توسط عواملي مانند شركت تخته سه لا، چوب استفاده شده در توليد آن، چسب استفاده شده براي اتصال ورق ها به يكديگر، روكش بودن يا نبودن تخته چندلا، ضد آب بودن يا نبودن آن و ... بستگي دارد.

تخته سه لا چيست؟تخته سه لا را مي توان نوعي محصول چوبي ناميد كه از چسباندن چند ورق چوب به صورت لايه اي تشكيل شده است. اين ورق هاي چوبي با چسب و فشار مخصوص به يكديگر متصل مي شوند.
ويژگي هاي مهم تخته سه لا چيست؟تخته سه لا به لطف ويژگي هاي منحصر به فرد خود توانسته است بازارها را تسخير كند. از مهم ترين ويژگي هاي تخته سه لا مي توان به استحكام و دوام بالا، وزن سبك، عايق بودن در برابر آب و رطوبت، توليد در مقياس وسيع و كاربرد وسيع و متنوع اشاره كرد.
تخته سه لا در چه صنايعي استفاده مي شود؟كاربرد تخته سه لا بسيار گسترده است اما استفاده از تخته سه لا در صنايعي مانند مبلمان، كابينت، درب چوبي، طراحي ساختمان، دكوراسيون داخلي و صنايع نظامي از جمله كاربردهاي تخته چندلا مي باشد.

از كجا مي توانم تخته سه لا بخرم؟

يكي از سوالات متداول افرادي كه قصد خريد تخته سه لا را دارند اين است كه از كجا تخته سه لا بخريم. بسياري از افراد نيز با مراجعه به مراكز چوبي مانند سايت خاوران يا مركز چوب چهاردانگه با صرف وقت و انرژي زياد، تخته سه لا را خريداري مي كنند. با اين حال، يك راه آسان تر وجود دارد. براي آشنايي با اين روش بهتر است با گروه بازرگاني مدحت چوب آشنا شويد. مداتوود يكي از بزرگترين واردكنندگان تخته سه لا و تخته سه لا از روسيه، تركيه، چين و مالزي مي باشد. Medhat Wood از برند sveza كه يك توليد كننده مشهور جهاني تخته سه لا روسي است وارد مي كند و تنها وارد كننده مستقيم اين برند مي باشد.
يكي ديگر از تخته سه لا مدات وود وارداتي از تركيه و از برند اديم است كه در خاورميانه نيز به دليل توليد تخته سه لا با كيفيت شناخته شده است. اين برند محصول خود را به صورت انحصاري با برند تورو در اختيار مدهات وود قرار داده است و مدحت وود تنها وارد كننده اين محصول در ايران مي باشد.
همچنين مدهات وود فعاليت خود را به واردات تخته سه لا محدود نكرده و با واردات مواد اوليه مرغوب از روسيه اقدام به توليد تخته چندلاي خود به نام مدهات وود نموده است كه به جرأت مي توان گفت يكي از بهترين تخته سه لا توليد شده در كشور مي باشد. تخته سه لا مدحت چوب به دليل كيفيت بالا علاوه بر مشتريان داخلي مشتريان خارجي زيادي دارد و اين محصول به كشورهاي آذربايجان، تركمنستان، عراق، افغانستان، تاجيكستان و كشورهاي حوزه خليج فارس صادر مي شود.

انواع تخته سه لا بر اساس تعداد لايه ها

تخته سه لارايج ترين تخته سه لا در بازار تخته سه لا است. براي مدت طولاني تخته سه لا تخته سه لا مي گفتند. از آنجايي كه اولين نوع تخته چندلا، تخته سه لا بود و تا ساليان متمادي پس از آن سازندگان اين چوب را تنها با 3 لايه ساختند. تخته سه لا نسبت به ساير انواع تخته سه لا نازكتر است اما از استحكام بالايي برخوردار است. از اين تخته در ساخت عناصر تزئيني و استفاده از آن براي فضاي داخلي منازل استفاده مي شود.
تخته سه لادر ساخت تخته سه لا از 5 لايه روكش استفاده مي شود كه به طور طبيعي استحكام و دوام آن را افزايش مي دهد. اين تخته سه لا براي جاهايي كه به استحكام بيشتري نياز داريم گزينه خوبي است. اين تخته معمولا براي استفاده در فضاي باز استفاده مي شود.
تخته سه لا 7 لايه و بيشترنوع ديگري از تخته سه لا وجود دارد كه داراي 7، 9، 11، 13 و بيشتر لايه است. استفاده از اين نوع تخته سه لا بسيار فشرده شده است و به آن تخته چند منظوره نيز مي گويند. افزودن لايه هاي بيشتر به تخته سه لا به طور چشمگيري استحكام آن را افزايش مي دهد به طوري كه حوادث غيرمنتظره مانند باد و طوفان نمي تواند به تخته سه لا آسيب برساند. از اين نوع تخته سه لا در قالب بندي ساختمان ها و سقف منازل استفاده مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.